måndag 2 maj 2011

Nu startar bloggen där du kan följa och medverka i vårt arbete

Jag som skriver är Irene Jensen, som nyligen fick Sveriges första professur i företagshälsovårdsforskning. Det är nu dagen efter en trevlig Valborg och jag sitter här vid mitt skrivbord, tittar ut över en solig men isande kall trädgård och funderar på hur jag och ni ska kunna använda denna blogg. Lite idéer har jag ju förstås. Företagshälsovård är ett område under stark utveckling. En hel del av det som händer kommer jag att berätta om och diskutera här. Ibland kommer jag att rikta frågor till er - frågor som jag och mina medarbetare arbetar med och som kanske inte alltid är så lätta att hitta svar på. Jag vill veta mer om vad ni tycker, vad ni vet och era erfarenheter. Välkomna att kommentera på bloggen - insikter, åsikter och frågor!

I morgon inledningstalar jag vid Arbets- och miljömedicinska dagarna i Örebro och launchar då bloggen offentligt för första gången. Jag hoppas på spännande dagar om nyheter inom området och håller tummarna för att vi får höra om nya vetenskapligt utprövade metoder att föra ut i företagshälsovårdens arbete! Vi hörs vidare i veckan!

2 kommentarer:

  1. Hej Irene (och alla andra som är intresserade av forskning och kunskapsutveckling inom företagshälsovårdsområdet), det här ser jag fram emot.

    - Företagshälsovård behöver klart kunna visa på mer forskningsbaserade resultat och effekter.
    Lasse, vd FSF

    SvaraRadera
  2. Hej Lars
    Roligt at du bevakar och följer utvecklingen via min blogg. Hjärligt välkommen!
    Irene

    SvaraRadera